مشاهیر مشهد چه کسانی هستند ؟

مشاهیر مشهد چه کسانی هستند ؟

شهر مشهد , مشاهیر مشهد ، نام مشاهیر مشهدی ، چهره های ماندگار مشهد ، حکیم ابوالقاسم فردوسی، حکیم ارد بزرگ . خواجه نظام الملک توسی . اردبزرگ مشهدی . دانشمندان مشهد . مشاهیر معروف شهر مشهد . مشاهیر استان خراسان رضوی . Mashhad . مشهد مقدس , ,دیدنی های مشهد
مشاهیر مشهد چه کسانی هستند ؟

مشاهیر مشهد چه کسانی هستند ؟

شهر مشهد , مشاهیر مشهد ، نام مشاهیر مشهدی ، چهره های ماندگار مشهد ، حکیم ابوالقاسم فردوسی، حکیم ارد بزرگ . خواجه نظام الملک توسی . اردبزرگ مشهدی . دانشمندان مشهد . مشاهیر معروف شهر مشهد . مشاهیر استان خراسان رضوی . Mashhad . مشهد مقدس , ,دیدنی های مشهد

عملیات اجرایی راه آهن مشهد-گرگان امروز در گرگان آغاز می شود

عملیات اجرایی راه آهن مشهد- بجنورد- گرگان پس از گذشت بیش از دو سال از امضای قرارداد این پروژه، امروز آغاز می شود.نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی روز گذشته در گفت و گوی اختصاصی با خراسان در این باره اظهار داشت: کلنگ آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث راه آهن مشهد- بجنورد- گرگان فردا (امروز) با حضور لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در گرگان به زمین می خورد.عبدالحس ین ناصری افزود: پروژه راه آهن گرگان- مشهد سال گذشته به صورت مشارکت با کشورهای خارجی و جزو پروژه های ستاره دار در بودجه، توسط دولت پیش بینی شده بود.وی ادامه داد:

با تلاش نمایندگان سه استان خراسان رضوی، خراسان شمالی و گلستان پروژه از حالت ستاره دار بودن خارج و مقرر شد دولت نیز در این زمینه سرمایه گذاری کند.نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس اظهار داشت: از اسفندماه سال گذشته تا شهریورماه امسال پی گیر اخذ مصوبه کمیسیون ماده ۳۲ برای این پروژه بودیم تا این پروژه نهایی شود که موافقت این کمیسیون در شهریورماه از سوی وزیر راه و ترابری و از طریق معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور اعلام شد. وی درباره اعتبار این پروژه گفت: امسال ۵۰ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه پیش بینی شده بود که این مبلغ به ۲۰ میلیارد تومان کاهش یافته است.ناصری ابراز امیدواری کرد، در بودجه ۸۹ اعتبار خوبی به این پروژه اختصاص یابد.وی درباره سرمایه گذاری خارجی در این پروژه هم اظهار داشت: ابتدا بنا بود این پروژه صرفاً با سرمایه گذاری خارجی انجام شود، اما بعد با اصرار نمایندگان مقرر شد تا دولت نیز در این پروژه سرمایه گذاری کند.این نماینده مجلس افزود: یارمند معاون وزیر راه و ترابری اعلام کرده است که چند شرکت خارجی از جمله یک شرکت سوئیسی برای سرمایه گذاری در پروژه راه آهن مشهد- گرگان اعلام آمادگی کرده اند که نتایج خوبی از مذاکره با این شرکت سوئیسی حاصل شده است.وی ادامه داد: این پروژه باید توسط چند پیمان کار در استان ها ی خراسان رضوی، خراسان شمالی و گلستان آغاز شود تا زمان به بهره برداری رسیدن پروژه کاهش یابد.ناصری گفت: ۲هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه برآورد شده است. به گزارش خراسان، ۱۶ آبان ماه سال ۱۳۸۶ قرارداد احداث راه آهن مشهد- بجنورد- گرگان با مشارکت کنسرسیومی از شرکت های اتریشی و آلمانی در مشهد به امضا رسید.با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی

این گزارش می افزاید: دولت در دور اول سفراستانی خود به خراسان رضوی در جلسه استانی هیئت دولت در ۲۴ فروردین ماه ۱۳۸۵ در مشهد شروع عملیات اجرایی اتصال راه آهن مشهد- گرگان توسط وزارت راه وترابری و پس از اخذ تایید کمیسیون ماده ۳۲ قانون برنامه چهارم توسعه را تصویب کرد.هیئت دولت همچنین در جلسه استانی خود در دور اول سفر به خراسان شمالی وزارت راه وترابری را موظف کرد نسبت به انجام مطالعه پروژه تسریع در انجام مطالعات فاز دوم طرح راه آهن مشهد- بجنورد- گرگان در سال ۱۳۸۵ اقدام و پس از اخذ مجوز کارگروه موضوع ماده ۳۲ قانون برنامه چهارم توسعه اعتبار مورد نیاز را در لایحه بودجه سال ۱۳۸۶ پیش بینی نماید.تصویب اختصاص اعتبار مورد نیاز جهت شروع عملیات اجرایی راه آهن مشهد-گرگان از مصوبات دور دوم سفر دولت به خراسان رضوی بود.

همچنین احداث راه آهن گرگان- مشهد نیز یکی از مصوبات دور دوم سفر استانی هیئت دولت به استان گلستان بود.به گزارش خراسان، در مراسم امضای این قرارداد که با حضور مسئولان وزارت راه، استانداران خراسان رضوی، شمالی، گلستان، برخی نمایندگان این سه استان در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان شرکت های اتریشی و آلمانی برگزار شد، مدیر کل سرمایه گذاری وزارت راه وترابری ابراز امیدواری کرد که راه آهن مشهد- بجنورد- گرگان بر اساس پیش بینی ها و مطالعات صورت گرفته طی ۵ سال(سال ۱۳۹۱) احداث شود.دکتر محمدعطاپور طول این راه آهن را ۶۵۵ کیلومتر و سرعت واگن ها را بین ۱۰۰ تا ۱۶۰ کیلومتر در ساعت ذکر کرد و افزود: ۵ تونل به طول ۴ کیلومتر در مسیر این راه آهن پیش بینی شده است که یکی از تونل ها به طول ۲/۸ کیلومتر در مرتفع ترین قسمت مسیر احداث خواهد شد.وی همچنین از طراحی ۲۶ ایستگاه درمسیر این راه آهن خبر داد و اظهار داشت: ۶ نقطه کنترل از راه دور و همچنین سیستم GSM-R نیز برای هدایت قطارها پیش بینی شده است.مدیر کل سرمایه گذاری وزارت راه وترابری با بیان این که این راه آهن توان جابه جایی سالانه ۵/۱ میلیون نفر مسافر و دو میلیون تن کالا را دارد، اعتبار برآورد شده برای این پروژه را ۸/۱ میلیارد یورو ذکر کرد و افزود: ۸۵ درصد هزینه را طرف خارجی و ۱۵ درصد باقی مانده را دولت ایران متقبل می شود.وی ادامه داد: تکنولوژی این پروژه، تکنولوژی اروپای غربی و مطابق استانداردهای اروپاست که به تایید گروه مهندسی مشاور رسیده است.عطاپور اظهار داشت: با تشکیل کنسرسیومی متشکل از ۵ شرکت داخلی و خارجی این پروژه عملیاتی می شود.وی با اشاره به توجیه اقتصادی این پروژه، اضافه کرد: این پروژه ۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می کند.

وی ادامه داد: این پروژه در سه سفر استانی رئیس جمهور به استان های خراسان رضوی، شمالی و گلستان تصویب شده است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی هم چندی پیش در گفت وگو با خراسان اظهار داشت: مطالعات پروژه احداث راه آهن مشهد-بجنورد-گرگان از سال۷۶ آغاز و اعتبار مطالعات آن اختصاص یافت.

موسی الرضا ثروتی ادامه داد: درسال۸۳ خواستار تسریع در اجرای این پروژه از وزارت راه شدم و در مجلس نیز چندین بار درباره این پروژه از وزیر راه و ترابری سوال کردم و نهایتا اعلام کردند که در بودجه لحاظ می کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد