مشاهیر مشهد چه کسانی هستند ؟

مشاهیر مشهد چه کسانی هستند ؟

شهر مشهد , مشاهیر مشهد ، نام مشاهیر مشهدی ، چهره های ماندگار مشهد ، حکیم ابوالقاسم فردوسی، حکیم ارد بزرگ . خواجه نظام الملک توسی . اردبزرگ مشهدی . دانشمندان مشهد . مشاهیر معروف شهر مشهد . مشاهیر استان خراسان رضوی . Mashhad . مشهد مقدس , ,دیدنی های مشهد
مشاهیر مشهد چه کسانی هستند ؟

مشاهیر مشهد چه کسانی هستند ؟

شهر مشهد , مشاهیر مشهد ، نام مشاهیر مشهدی ، چهره های ماندگار مشهد ، حکیم ابوالقاسم فردوسی، حکیم ارد بزرگ . خواجه نظام الملک توسی . اردبزرگ مشهدی . دانشمندان مشهد . مشاهیر معروف شهر مشهد . مشاهیر استان خراسان رضوی . Mashhad . مشهد مقدس , ,دیدنی های مشهد

«کونگ: جزیره جمجمه» در پردیس هویزه


فیلم سینمایی «کونگ: جزیره جمجمه» در مجموعه پردیس هویزه شهر مشهد

در این فیلم سینمایی که محصول آمریکا و در سال جاری میلادی در سینماهای این کشور اکران شده است، تام هیدلستون، بری لارسون، ساموئل ال. جکسون، توبی کبل، جان گودمن، جیسون میچل، جان سی ریلی و ... به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم «کونگ: جزیره جمجمه» فردا در پردیس سینمایی هویزه مشهد اکران می‌شود.
این فیلم سینمایی به صورت تک سانس در ساعت 20 در سالن شماره سه سینما هویزه اکران خواهد شد.
«کونگ: جزیره جمجمه» را دن گیلروی، مکس بورنستاین و درک کونولی به رشته تحریر درآورده‌اند و جوردن ووت رابرتز آن را کارگردانی کرده است.
داستان فیلم «کونگ: جزیره جمجمه» در مورد گروهی از اکتشاف‌گران است که سفری ماجراجویانه را به جزیره‌ای گرمسیری و اسرارآمیز آغاز می‌کنند و حدس می‌زنند این جزیره زادگاه گونه‌های جانوری جدید است و ... .

ماری پارنت، توماس تول، الکس گارسیا، جان شاینی، هنری جکمن، لری فانگ، ریچارد پیرسون و ... سایر عوامل این فیلم سینمایی هستند.


باغبانی ابزاری برای مقابله با مالاریا

باغبانی ابزاری برای مقابله با مالاریا
کارشناسان اظهار کردند: باغبانی راهی برای مقابله با مالاریاست.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از زی‌نیوز، خلاص شدن از شر گل‌هایی خاص، به کاهش جمعیت پشه‌ها کمک می‌کند و البته راهی هم برای مقابله با مالاریاست.

نتایج یک مطالعه جدید نشان داده است باغبانی ممکن است به عنوان یک ابزار قوی برای مقابله با مالاریا عمل کند.
 
دانشمندان اظهار کردند: بعضی از گل‌ها در افزایش و کاهش جمعیت پشه ناقل مالاریا تاثیر دارند.

آنها گل‌هایی از یک درختچه به نام Prosopis juliflora (کهور پاکستانی) را که در بعضی از مناطق شایع بود، از بین بردند.

این بررسی در مناطقی که گل‌ها بودند با مناطقی که گل‌ها از بین رفته بودند، مورد مقایسه قرار گرفت تا محققان دریابند که آیا باغبانی درکاهش جمعیت این حشرات موثر است یا نه.

محققان دریافتند در مناطقی که این گل‌ها از بین رفته بودند، تعداد پشه‌ها 60 درصد کاهش یافت.

آشنایی با کتاب «آوازبلند»



/کتاب و کتاب‌خوانی/
آشنایی با کتاب «آوازبلند»
کارشناس منابع اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: این کتاب روایتگر انسان‌هایی است که سرنوشت‌شان به روزهای دفاع مقدس گره خورده است.

احسان سیفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، ضمن بیان این مطلب، اظهار کرد: کتاب «آواز بلند» را  علی ‌اصغر عزّتی‌ پاک در 138 صفحه به رشته تحریر درآورده که توسط انتشارات مؤسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب در نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی عرضه می‌شود.

وی افزود: عنوان چهارمین اثر داستانی علی‌اصغر عزّتی‌پاک است که به بازار نشرعرضه شده و باید گفت که این کتاب برگرفته از انسان‌هایی است که سرنوشت‌شان به روزهای دفاع مقدس گره خورده است.

کارشناس منابع اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تصریح کرد: کتاب «آواز بلند» ماجرای اضطراب‌های مادری است که امیدوارانه،چشم ‌به ‌راه آمدن فرزندش،هادی است که به بهانه دانشگاه به جبهه رفته است.

سیفی خاطر نشان کرد: داستان این کتاب به گونه‌ای است که مخاطب را تنها با یک قهرمان آشنا نمی‌کند بلکه نقش هر قهرمان و شخصیت‌ را به‌ نوبت روایت‌گری می‌کند و این شاخصه باعث می‌شود تا  شخصیت‌ها به یک نسبت در ذهن مخاطب باقی بماند.

کارشناس منابع اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه این کتاب پانزده فصل دارد و هر فصل روایت یک روز از زندگی قهرمانان داستان است، عنوان کرد: این کتاب با تصویرپردازی‌های دقیق و جذّاب، جزئی‌ترین صحنه‌ها و مکان‌ها را برای مخاطب ترسیم می‌کند و با زبانی شیوا روایتی اجتماعی ‌خانوادگی را از دوران دفاع مقدّس با نثری مناسب و روان برای مخاطب امروزی بیان می‌کند.

افزایش گازهای گلخانه‌ای با پنل‌های خورشیدی


افزایش گازهای گلخانه‌ای با پنل‌های خورشیدی
دی‌اکسیدکربن عامل انتشار حدود 82 درصد گازهای گلخانه‌ای در ایالات متحده است، اما این میزان در مقایسه با انتشار تری فلوراید نیتروژن یا NF3 میزان قابل توجهی نیست.
انتشار دی‌اکسیدکربن بین سال‌های 1990 تا 2015 حدود 5.6 درصد افزایش یافته اما میزان NF3 حدود 1057 درصد در یک دوره مشابه افزایش داشته است. این میزان افزایش با بخش‌های تولید و مواد شیمیایی در ساخت پنل‌های خورشیدی، نیمه رساناها و LCDها مرتبط است.

به طور معمول NF3  طی استفاده حذف می‌شود، اما درصد کمی از این ماده در اتمسفر نفوذ می کند. البته میزان این نفوذ مشخص نیست اما دانشمندان هشدار می‌دهند NF3 در گرمایش زمین طی صدها سال موثر خواهد بود. هر چند میزان انتشار این ماده در جو بسیار کمتر از CO2 است اما قدرت NF3 بسیار بیشتر از دی‌اکسیدکربن در افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌باشد.

دکتر مایکل والتر از دانشگاه کالیفرنیا ایروین اظهار کرد: NF3 مشکلات آب و هوایی ایجاد نمی‌کند اما افزایش آن در اتمسفر در طولانی مدت موجب مشکل خواهد شد.

با وجود این مشکل امروزه تعداد پنل‌های خورشیدی رو به افزایش بوده و محققان نیز به استفاده از این فناوری به عنوان منبع انرژی پایدار تاکید دارند و از خطرات آینده انتشار NF3 چشم‌پوشی می‌کنند.

نمایشگاه انفرادی عکس «سفید» آثار سارا عباسپور


نگارخانه رادین میزبان نمایشگاه عکس «سفید»
نمایشگاه عکس «سفید» در نگارخانه رادین برپا می‌شود.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، در نمایشگاه انفرادی عکس «سفید» آثار سارا عباسپور جمعه 16 تیرماه ساعت 18 با حضور جمعی از هنرمندان و علاقه‌‍مندان به این آثار گشایش می‎یابد.

همچنین این نمایشگاه تا 22 تیرماه ادامه دارد و در این روزها از ساعت 17 تا 21 پذیرای علاقمندان خواهد بود.

بازدید از نمایشگاه عکس «سفید» برای عموم علاقمندان آزاد و رایگان است.

نگارخانه رادین، در بلوارسجاد، حامد جنوبی، 12 پلاک 108 واقع شده است.