مشاهیر مشهد چه کسانی هستند ؟

مشاهیر مشهد چه کسانی هستند ؟

شهر مشهد , مشاهیر مشهد ، نام مشاهیر مشهدی ، چهره های ماندگار مشهد ، حکیم ابوالقاسم فردوسی، حکیم ارد بزرگ . خواجه نظام الملک توسی . اردبزرگ مشهدی . دانشمندان مشهد . مشاهیر معروف شهر مشهد . مشاهیر استان خراسان رضوی . Mashhad . مشهد مقدس , ,دیدنی های مشهد
مشاهیر مشهد چه کسانی هستند ؟

مشاهیر مشهد چه کسانی هستند ؟

شهر مشهد , مشاهیر مشهد ، نام مشاهیر مشهدی ، چهره های ماندگار مشهد ، حکیم ابوالقاسم فردوسی، حکیم ارد بزرگ . خواجه نظام الملک توسی . اردبزرگ مشهدی . دانشمندان مشهد . مشاهیر معروف شهر مشهد . مشاهیر استان خراسان رضوی . Mashhad . مشهد مقدس , ,دیدنی های مشهد

گسترش همکاری های معدنی ایران و افریقای جنوبی

گسترش همکاری های معدنی ایران و افریقای جنوبی    
۱۳۹۴\۰۸\۱۷ - ۲:۴۸ PM


رئیس سازمان توسعه و نوسازی معدن و صنایع معدنی (ایمیدرو) گفت : عناصر نادر خاکی ، فعالیت های پژوهشی و از همه مهمتر اکتشاف اولویت های اصلی ما برای سرمایه گذاری و توسعه همکاری ها با افریقای جنوبی است.

مهدی کرباسیان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به دانش فنی و تکنولوژیک افریقای جنوبی در پرعیار سازی عناصر نادر خاکی افزود : افریقای جنوبی مانند ایران کشوری معدنی با معادن متعدد است که از نظر تکنولوژیک و انجام فعالیت های تحقیقاتی از موقعیت خوبی برخوردار است.


وی گفت :  در یکسال و نیم گذشته همکاری های را با افریقای جنوبی شروع کردیم و دیروز هم  سازمان تحقیقات وابسته به ایمیدرو و مینتک از واحدهای معتبر تحقیقاتی دنیا موافقتنامه ای برای انجام فعالیت های تحقیقاتی امضا کردند.


کرباسیان با اشاره به ظرفیت های بالای همکاری های ایران و افریقای جنوبی افزود : در بعضی از حوزه ها مثل تحقیقات در حوزه ذغالسنگ ، طلا و سنگ اهن می توانیم همکاری های خوبی با افریقای جنوبی داشته باشیم و در جلسه امروز معاون اول رئیس جمهور افریقای جنوبی با اقای نعمت زاده در خصوص عملیاتی کردن توافقات بحث های خوبی شد.


رئیس ایمیدرو با بیان اینکه سرمایه گذاری فقط پول نیست و تحقیقات و فناوری و پژوهش خیلی مهم است ، گفت : افریقای جنوبی پیشرفت های خوبی در این زمینه داشته است و با توجه به


ارتباطات خوبی که با سازمان های معتبر تحقیقاتی دارد ، فرصت خوبی برای همکاری ها فراروی ما قرار دارد.


کرباسیان همچنین به لزوم اکتشافات عمیق اشاره کرد و افزود : ذخایر برخی از معادن ما به علت سطحی بودن در حال تمام شدن است و باتوجه به سرمایه گذاری در معدن انگوران برای استخراج از عمق ، می توانیم همکاری های خوبی در این زمینه داشته باشیم.


گودفری اولیفانت معاون وزیر منابع معدنی افریقای جنوبی هم با اشاره به سابقه 50 ساله در اکتشاف و استخراج از معادن گفت : باتوجه به ظرفیت های بسیار خوب معدنی ایران می توانیم سرمایه گذاری بلندمدتی داشته باشیم ضمن اینکه روز گذشته توافقاتی در رابطه با انتقال تکنولوژی اکتشاف داشتیم .
---------------------------------------------
آبادانی بدون مردم و بخش خصوصی؛ غیرممکن    
۱۳۹۴\۰۸\۱۷ - ۳:۲۱ PM


رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نوپایی استان البرز گفت: باید در تنظیم بودجه برنامه ششم توسعه، تدابیری برای مدیریت شهری استانهای نوپا بیاندیشیم و سرفصلی را در این خصوص در نظر بگیریم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، لاریجانی در جلسه شورای اداری استان البرز با تاکید بر ضرورت بهره گیری از بخش خصوصی گفت: ما امروز دوره سختی را سپری کردیم و در زمان پس از توافقات باید با تلاش و هم افزایی شرایط رشد و شکوفایی اقتصادی کشور را فراهم کنیم.


وی همچنین تحریمها را سنگی در مسیر رودخانه اقتصاد کشور دانست که برداشته شدن آن به تنهایی منجر به رشد و توسعه اقتصادی نمی شود بلکه باید اقتصاد پویا و پرتحرک را به کمک بخش خصوصی در کشور ایجاد کنیم.


لاریجانی تاکید کرد: آبادانی در کشور بدون حضور مردم و بخش خصوصی ممکن نیست و باید در کنار قوانین مشوق سرمایه گذاری ادارات ما هم در خدمت مردم و بخش خصوصی باشند.


وی همچنین با تاکید بر اینکه باید از هر امکانی برای واگذاری امور به مردم استفاده کنیم گفت: هم اکنون 800 هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم  است که باید این مبلغ را به سمت کارهای عمرانی و اقتصادی سوق دهیم و تا میتوانیم از ظرفیتهای موجود برای ابادانی کشور استفاده کنیم.


رییس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اینکه با وجود توافقات اخیر، بعید است تا سال آینده اقتصاد کشور تکان جدی بخورد گفت: تلاشهای ما حداکثر به 3درصد رشد اقتصادی منجر خواهد شد که این رقم در مقابل نرخ بیکاری کشور چندان موثر نخواهد بود.


کوچک و چابک سازی سیستم اداری ضروری دانست

وی همچنین با اشاره به اینکه فضای بودجه جاری کشور نیازمندان است که مجلس و دولت در اداره ارزان کشور همراهی شوند، کاهش جمعیت کارمندی، کوچک و چابک سازی سیستم اداری و بهره گیری از عوارض و مالیات در اداره کشور را ضروری دانست.


لاریجانی همچنین با تاکید بر عملکرد سنجیده تیم مذاکره کننده گفت: ایران امروز دانش هسته ای اش را دارد و تحریمها هم برداشته می شود البته باید مراقب شیطنت های احتمالی باشیم و از فضا بخوبی بهره ببریم.


باید بکوشیم موتور اقتصادمان را فعال نگهداریم

وی همچنین با اشاره به سقوط قیمت نفت در روزهای اخیر گفت: فارق  از اینکه این مساله توطئه برخی کشورها بوده است یا نه ما باید بکوشیم موتور اقتصادمان را فعال نگهداریم و در این راه باید بانکها با بخش خصوصی و تولید کنندگان تعامل داشته باشند تا بخش خصوصی بتواند در این شرایط سرپا بماند.


رییس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اقبال بخش خصوصی خارجی برای سرمایه گزاری گفت: در این خصوص محور تصمیم گیری باید اقتصاد مقاومتی و پویایی اقتصادی باشد.


باید بجای شبهه افکنی در اجرایی شدن برجام ، به آن کمک کرد

لاریجانی همچنین با اشاره به ضرورت وجود آرامش و امید در جامعه برای توسعه اقتصادی گفت: بحث هسته ای با تاییدات مقام رهبری تمام شد و دیگر باید بجای شبهه افکنی در این خصوص به اجرایی شدن آن کمک کرد چراکه ایجاد مناقشه اذهان مردم را از تمرکز بر اصل و سرمایه گزاری در این باز می دارد و امروز اولویت ما اجرایی شدن برجام است.


وی همچنین وجود اختلاف نظرها در کشور را طبیعی دانست و گفت : اختلاف نظرها به شرطی که به دشمنی نیانجامد طبیعی است و باید اجازه اظهار نظر را به دیگران بدهیم و از تخریب و تهمت زدن و برچسب خائن و منحرف بودن به مخالفانمان بویژه در آستانه انتخابات بپرهیزیم.


لاریجانی همچنین مردم سالاری همراه با اخلاق و معنویت را از ویژگیهای نظام جمهوری اسلام ایران برشمرد که باید در چنین نظامی آبروی مومنان بیشتر حفظ شود.


وی افزود: اگر چنین نباشد نیروها و استعدادها در کشور بجای اینکه در کنار هم قرار گیرند مقابل هم می ایستند و این از موانع رشد و توسعه کشور است.


بدهی دولت به بخش خصوصی ناشی از سوء مدیریت هاست

لاریجانی همچنین با اشاره به دوران پس از تحریمها افزود: امروز دوره سختی را در کنار فشارها و تحریمهای مختلف سپری کردیم اما در کنار اینها سوء مدیریتها این فشارها را برمردم مضاعف کرد ، به طور مثال بدهی دولت به بخش خصوصی در موارد بسیاری ناشی از سوء مدیریت هاست و ربطی به تحریم ها ندارد یعنی سهم سوئ مدیریت در بخش اقتصاد خیلی بیشتر از تحریم ها بوده که خوشبختانه اخیرا تا حدی اصلاح شد.


لاریجانی در پایان افزود: امیدواریم که پس از توافقات هسته ای کشورهای دیگر هم درست و عاقلانه عمل کنند و شرایط برای آبادانی کشور فراهم شود.


استاندار البرز هم در این جلسه با اشاره به نوپایی استان البرز کمبود بودجه ،مهاجر پذیری ، تراکم جمعیت زیاد ، کمبود فضاهای آموزشی ،بهداشتی و درمانی ، کمبود آب و کاهش منابع زیرزمینی ، وجود دو زندان ملی و تردد زیاد جاده ای و کمبود تسهلات در این بخش را از مشکلات استان البرز برشمرد .


طهایی همچنین وجود سه هزار و 300 واحد صنعتی و تولیدی ، تولید بیش از یکصد برند ملی، وجود  300 قطعه ساز خودرواز 1200 قطعه ساز کشور، و وجود استعدادهای درخشان علمی و ورزشی را از نقاط قوت استان البرز برشمرد.


نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه با بیان اینکه استان البرز تنها استان کشور است که در بحث ماده 180 هیچ مشکلی ندارد گفت: این ماده را دراختیار استانداری قرار دادیم.


کولیوند افزود: در برنامه 6 توسعه مواردی برای استانهای تازه تاسیس مثل البرز قرار دادیم که در بحث بودجه ای افزایش داشته باشیم.

____________________________


از خاطرات تلخ ، راه و دری بسوی خوشبختی بسازیم . حکیم ارد بزرگ (فیلسوف ایرانی)

شب زندگی ، برای خردمند ، همچون روز روشن است .  حکیم ارد بزرگ

اگر پرواز را باور کنی ، پر و بال خواهی گرفت .  حکیم ارد بزرگ

امید به بهروزی و رشد را از خویش دریغ نکنید . حکیم ارد بزرگ (برترین متفکر جهان)

تا مردم بر داشته ها و حقوق خویش آگاه نشوند، گامی برای نگهداری از آنها بر نمی دارند. حکیم ارد بزرگ

هیچ توانایی ، هنر و تحصیلاتی ، موجب نمی شود ، به آدمی که هنوز به مرز چهل سالگی نرسیده است ، استاد بگوییم  . باید ارزش واژه ها را بدانیم و آنها را قربانی درک پایین خود نکنیم . آدمی که هنوز به چهل سالگی نرسیده ، نمی تواند بینش و نگاهی درست به گیتی و آدمیان داشته باشد . استاد ، تنها متخصص در یک رشته نیست ، استاد کسی است که به ماهیت و بینش ، فرای تخصص خود ، دست یافته است . حکیم ارد بزرگ

یک آموزگار خام می تواند ، شاگردان خویش را برای همه زندگی ، سرگردان کند .  حکیم ارد بزرگ

 

ارد بزرگ  , حکیم ارد بزرگ , اردبزرگ , حکیم اردبزرگ , ارود بزرگ , اورد بزرگ , مجتبی شرکا , مجتبی شرکاء , great orod , hakim orod bozorg , بزرگترین فیلسوف جهان , فیلسوف ایرانی  , پدر فلسفه نوین , پدر فلسفه جدید , فیلسوف بزرگ

 

 

 

کارآفرینی را یک ارزش راستین بدانیم ، تا تهی دستی از میان برود .  حکیم ارد بزرگ

کدام سرزمین بدون کارآفرینی و کار ، از دامان بزهکاری و سختی ، رهایی یافته است ؟ .  حکیم ارد بزرگ (استاد حکمت و فلسفه)

کشورهای زیاده خواه ، پیشتازی خویش را ، در نا امنی و پلشتی سرزمین های دیگر می بینند .  حکیم ارد بزرگ

مشاور نباید سود روشنی ، در راهی که نشان می دهد ، داشته باشد . حکیم ارد بزرگ

مشاوری که دوستان فراوان دارد ، تکیه گاه خوبی نیست ، او گرفتار است و اندیشه اش ، آزاد نیست . حکیم ارد بزرگ (پدر فلسفه نوین)

آدمهای ناتوان ، شهرت را بد می شمارند. حکیم ارد بزرگ

هیچ زمستانی توان فسردن خون آدمهای فداکار و با شرف را ندارد. حکیم ارد بزرگ (فیلسوف ایرانی)

آدمهای ناتوان ، همواره می نالند و به زمین و زمان دشنام می دهند. حکیم ارد بزرگ

مردم با فداکاری ، خوشبختی را به یکدیگر هدیه می دهند . حکیم ارد بزرگ

مردم منظم، سرزمینی آباد ، شاد و زیبا دارند. حکیم ارد بزرگ

مردمی که نظم ندارند گرفتار هرج و مرج ، نا امنی و فساد می شوند. حکیم ارد بزرگ (فیلسوف ایرانی)

 

ارد بزرگ  , حکیم ارد بزرگ , اردبزرگ , حکیم اردبزرگ , ارود بزرگ , اورد بزرگ , مجتبی شرکا , مجتبی شرکاء , great orod , hakim orod bozorg , بزرگترین فیلسوف جهان , فیلسوف ایرانی  , پدر فلسفه نوین , پدر فلسفه جدید , فیلسوف بزرگ


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد