مشاهیر مشهد چه کسانی هستند ؟

مشاهیر مشهد چه کسانی هستند ؟

شهر مشهد , مشاهیر مشهد ، نام مشاهیر مشهدی ، چهره های ماندگار مشهد ، حکیم ابوالقاسم فردوسی، حکیم ارد بزرگ . خواجه نظام الملک توسی . اردبزرگ مشهدی . دانشمندان مشهد . مشاهیر معروف شهر مشهد . مشاهیر استان خراسان رضوی . Mashhad . مشهد مقدس , ,دیدنی های مشهد
مشاهیر مشهد چه کسانی هستند ؟

مشاهیر مشهد چه کسانی هستند ؟

شهر مشهد , مشاهیر مشهد ، نام مشاهیر مشهدی ، چهره های ماندگار مشهد ، حکیم ابوالقاسم فردوسی، حکیم ارد بزرگ . خواجه نظام الملک توسی . اردبزرگ مشهدی . دانشمندان مشهد . مشاهیر معروف شهر مشهد . مشاهیر استان خراسان رضوی . Mashhad . مشهد مقدس , ,دیدنی های مشهد

شهردار مشهد گفت: می‌خواهیم مشهد را به یک شهر فرهنگی نمونه در کشو

می‌خواهیم مشهد را به یک شهر نمونه فرهنگی تبدیل کنیم


شهردار مشهد گفت: می‌خواهیم مشهد را به یک شهر فرهنگی نمونه در کشور تبدیل کنیم.



به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد پژمان یک‌شنبه شب در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اظهار داشت: اگر به سابقه و دیرینه‌ کشور ایران نگاه کنیم، کشوری را می‌بینیم که همیشه مهد فرهنگ و هنر بوده و از زمانی که اسلام وارد کشور ما شد و گسترش یافت نیز روز به روز پله‌های ترقی را طی کردیم و با تمسک به احکام الهی توانستیم به عنوان یکی از جوامع برجسته و پویا در تاریخ ثبت شویم.
وی با تاکید بر اهمیت و نقش فعالیت‌های فرهنگی در شهرداری با اشاره به کسب نتایج قابل قبول پس از گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی افزود: این درست است که نتیجه‌ کلی فعالیت‌های این سه دهه قابل قبول است، اما باید به این نکته نیز اشاره کرد که در جزئیات، میزان بهره‌مندی ما از دریای علم و وجود شخصیت‌ها در امور اجتماعی آن چنانکه باید،‌ نبوده است و این ضعف بهره‌مندی در عرصه‌ اجتماعی آشکارتر است و شایسته نیست که کشور ما که داعیه‌ فرهنگ اسلامی دارد، از کشورهای دیگر در زمینه فرهنگی عقب‌تر باشد.
شهردار مشهد با اشاره به اهمیت فرهنگ و نیاز فرهنگ‌سازی در کشور خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی به عهده‌ شهرداری نیست و در این زمینه سازمان‌ها و مراجع دیگر مانند حوزه‌های علمیه، صدا و سیما، دانشگاه‌ها و ... وظیفه‌ دارند، اما با توجه به نارسایی،‌ کمبودها و کم‌کاری‌هایی که به شدت احساس می‌شود،‌ در راستای بهبود این وضعیت، شهرداری وارد میدان شده تا کاری را که باید در یک محیط فرهنگی همچون مدرسه یا دانشگاه انجام می‌شده، انجام دهد.
پژمان با اشاره به ویژگی‌های شهرنشینی و راه‌های رسیدن به کمال در شهرنشینی بیان داشت: یک زندگی شهرنشینی زمانی به کمال می‌رسد و وقتی شهروند از زندگی‌اش در آن شهر لذت می‌برد که اندیشه و فرهنگ صحیح بر آن حاکم باشد.
وی ادامه داد: رسیدگی به کالبد شهر لازم است اما رسیدگی به کالبد در صورتی که به فرهنگ توجه نشود، کار بیهوده‌ای است، چراکه در چنین شهری شهروندان نه روحیه‌ مشارکت دارند و نه همدلی‌ برای کمک به ساختن یک شهر که به طور حتم این مسئله سبب خسارت می‌شود.
شهردار مشهد با اشاره به نقص در کالبد شهر تاکید کرد: نقص در کالبد شهر را نمی‌توان انکار کرد اما اگر بتوانیم فرهنگ شهروندی را در زندگی اهالی شهر جاری کنیم، می‌توان به سطحی مناسب از زندگی رسید و به مرور شاهد پیشرفت و توسعه‌ کالبد شهر باشیم.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی در سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد برای ارتقای فرهنگ شهروندی خاطرنشان کرد: ما به عنوان مدیران یکی از مهم‌ترین شهرهای کشور باید تمام تلاش خود را برای رسیدن شهر به انسجام به کار بندیم تا بتوانیم در این سرزمین مقدس،‌ مهر، مشارکت و همه خوبی‌ها را نمایان کنیم و کاری کنیم که زائران امام هشتم (ع) ویژگی‌های برتر این شهر همچون اخلاق،‌ مهر، محبت و تعلقات جدی به دین را ببینند.
پژمان اضافه کرد: هدف ما ساختن یک شهر فرهنگی نمونه در کشور است تا هم زائران حضرت رضا (ع) و همجواران از این شهر بهره‌ کافی و لازم را ببرند.
وی با اشاره به تاثیر تغییر و تحول مدیریتی در پیشرفت و توسعه‌ شهر تصریح کرد: با مشورت‌های انجام شده، مصلحت اینگونه ایجاب کرد که از شادکام، مدیرعامل سابق سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد در جای دیگری استفاده شود و پس از این، مدیریت این سازمان بر عهده‌ عصارنیا، از چهره‌های فرهنگی کشور که سابقه‌ فعالیت در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان مشهد و سازمان ملی جوانان کشور را دارد، ‌گذاشته شود.
در ادامه‌‌ جلسه، حسین شادکام ضمن تبریک ایام ولادت امام هشتم (ع) و توفیق خدمتگزاری گفت: در طول این چهار سال برنامه‌هایی رقم خورد که به عنوان شناسنامه شهر مشهد شناخته می‌شود و در تمام کشور، مشهد را به این برنامه‌ها می‌شناسند.
وی یکی دیگر از فعالیت‌های مهم انجام ‌شده را استفاده از ظرفیت مدیریت‌های سایر سازمان‌ها همچون صدا و سیما، آموزش و پرورش، بهزیستی و ... برای رسیدن به یک تعامل برای ایجاد فرهنگ شهروندی نام برد و بیان داشت: بیشتر فعالیت‌های سازمان از سوی قشر جوان انجام شد که بسیار ارزشمند بود و در همین مدت فرایندهایی مانند ISO و ... تدوین و طراحی شد که به عنوان میراث برای این سازمان باقی می‌ماند.
در پایان این مراسم نیز حکم تودیع حسین شادکام و معارفه‌ علی‌اکبر عصارنیا به عنوان مدیرعامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد قرائت شد و عصارنیا با حکم شهردار مشهد، به مدت دو سال به سمت مدیرعامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد منصوب شد.
گفتنی‌است؛ طی احکام جداگانه‌ای از سوی محمد پژمان،‌ شهردار و رئیس شورای سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد، حجت‌الاسلام علی نهاوندی، علی‌اصغر شمقدری، محمد سهیلی و محمدمهدی برادران به عنوان اعضای اصلی هیئت‌ مدیره سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در دوره جدید منصوب شدند.
همچنین طی حکم جداگانه‌ای محمدصادق مرکبی با حفظ سمت معاون فرهنگی ـ اجتماعی شهردار به عنوان عضو اصلی و رئیس هیئت‌ مدیره سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد نیز منصوب شد.
مراسم تودیع حسین شادکام، مدیرعامل سابق سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد و معارفه‌ علی عصارنیا، مدیرعامل جدید این سازمان برگزار شد.

نظرات 1 + ارسال نظر
شادی مشایی 1388,08,24 ساعت 16:51

واقعا میشه ؟
برای شهر نمونه شدن باید کار فرهنگی خیلی زیادی کرد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد