مشاهیر مشهد چه کسانی هستند ؟

مشاهیر مشهد چه کسانی هستند ؟

شهر مشهد , مشاهیر مشهد ، نام مشاهیر مشهدی ، چهره های ماندگار مشهد ، حکیم ابوالقاسم فردوسی، حکیم ارد بزرگ . خواجه نظام الملک توسی . اردبزرگ مشهدی . دانشمندان مشهد . مشاهیر معروف شهر مشهد . مشاهیر استان خراسان رضوی . Mashhad . مشهد مقدس , ,دیدنی های مشهد
مشاهیر مشهد چه کسانی هستند ؟

مشاهیر مشهد چه کسانی هستند ؟

شهر مشهد , مشاهیر مشهد ، نام مشاهیر مشهدی ، چهره های ماندگار مشهد ، حکیم ابوالقاسم فردوسی، حکیم ارد بزرگ . خواجه نظام الملک توسی . اردبزرگ مشهدی . دانشمندان مشهد . مشاهیر معروف شهر مشهد . مشاهیر استان خراسان رضوی . Mashhad . مشهد مقدس , ,دیدنی های مشهد

چشم‌انداز مرمت در مدرسه عباس‌قلی خان مشهد

http://www.chtn.ir/UploadedFiles/Fa/News/2/Image62616.jpg


هم‌اکنون عملیات تهیه طرح مرمت مدرسه عباس‌قلی‌خان واقع در حاشیه جنوبی خیابان نواب صفوی مشهد اجرا شده است. مشاور پروژه تهیه طرح مرمت مدرسه عباس‌قلی‌خان در گفتگو با میراث آریا(chtn)ضمن بیان این مطلب افزود: بر اساس مذاکره‌های صورت گرفته با اعضای هیأت امنای این حوزه، طرحی برای مرمت این مدرسه تهیه شد. احسان زهره‌وندی درادامه خاطرنشان کرد: این مدرسه به دلیل بروز آسیب‌های رطوبتی بسیار به بام سازی و کف سازی نیاز دارد. وی با بیان این‌که در این طرح، خریداری زمین‌های پشت ساختمان برای توسعه مدرسه دیده شده است تصریح کرد:در این طرح، الحاقات افزوده شده در دوره‌های پیشین نیز حذف خواهد شد. وی با اشاره به وجود تزئینات گچی، آجری، مقرنس و کاشی‌کاری موجود در مدرسه عباس قلی خان اظهارداشت: این بنای ساخته شده در دوره صفوی، دارای دو طبقه، چهار ایوان و حیاطی مستطیل شکل است. این کارشناس ارشد مرمت و احیای بناها و بافت‌های تاریخی با بیان این‌که هم‌اکنون اداره‏ اوقاف مسئولیت موقوفات این بنا را بر عهده دارد بیان داشت: عملیات مرمت سرویس بهداشتی و فضاهای تدریس نیز از دیگر اقدامات موجود در طرح مرمت این بنای تاریخی است. خاطرنشان می‌شود: این مدرسه در سال 1077 قمری توسط عباس‌قلی خان شاملو بیگلربیگی وزمان شاه سلیمان صفوی ساخته و سپس وقف طلاب علوم دینی شد.

کتاب «ساختار معنایی مثنوی معنوی» در مشهد نقد می‌شود


خبرگزاری فارس: نشست بررسی کتاب «ساختار معنایی مثنوی معنوی» روز 4 آذر ماه در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.


به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روابط عمومی میراث مکتوب، این نشست به بررسی کتاب «ساختار معنایی مثنوی معنوی» منتشر شده توسط میراث مکتوب، با حضور سید سلمان صفوی(نویسنده کتاب)، مهوش‌السادات علوی(مترجم کتاب)، محمدرضا راشد محصل، امید همدانی و مریم صالحی نیا در تالار شهید رجایی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.
این نشست که توسط مرکز پژوهشی میراث مکتوب و همکاری قطب‌علمی فردوسی‌شناسی و گروه زبان وادبیات فارسی دانشگاه فردوسی برنامه ریزی و اجرا خواهد شد روز 4 آذرماه ساعت 15:30 تا 17:30 برگزار می‌شود.

نقد کتاب «شازده حمام» در مشهد

جلسه نقد کتاب «شازده حمام» با حضور دکتر محمدحسین پاپلی  یزدی نویسنده این کتاب و دکتر حامد بخشی جامعه شناس و مدرس دانشگاه در حوزه هنری برگزار شد.«شازده حمام» مجموعه ای ۲جلدی شامل خاطرات نویسنده است که جلد اول آن به چاپ چهارم و جلد دو نیز طی سه ماه از زمان انتشار آن به چاپ دوم رسیده است.دکتر پاپلی گفت: جلد اول خاطراتم از دوره ابتدایی و جلد دوم نیز خاطراتی از دوران دبیرستان است که به نوعی اوضاع اجتماعی، سیاسی و اقتصادی سال های ۳۰تا۴۰ شهر یزد و فضایی از تمام کشور را بیان می کند. وی اضافه کرد: در «شازده حمام» سعی کرده ام با زبانی ساده سرگذشت سنت به مدرنیته را نشان بدهم و در عین حال بیشتر توجه و رویکردم به زندگی فقراست و ظلمی که به این طبقه شده است.

گشایش نمایشگاه چاپ کشورهای اکو، در مشهد

نخستین نمایشگاه بین المللی صنایع چاپ و بسته بندی کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو)، در مشهد گشایش یافت.
به گزارش شبکه خبر، در این نمایشگاه 200 شرکت داخلی و 40 شرکت از ژاپن، چین تایپه، آلمان، فرانسه و کشورهای عضو اکو، انواع سامـانه های پیش از چاپ، مـاشیـن آلات چـاپ افست، گراور، سیلک اسکرین، مـاشیـن آلات صـحافی، دستـگاه های تـولید کـاغـذ، صنایع بسته بندی و چاپ های تبلیغاتی را در مکانی به وسعت 16 هزار متر مربع به نمایش گذاشته اند.

این نمایشگاه تا دوم آذر در محل دائم نمایشگاه بین المللی مشهد برپاست.

سازمان منطقه ای همکاری های اقتصادی اکو، 47 سال پیش با همکاری ایران، پاکستان و ترکیه آغاز به کار کرد و پس از آن، 7 کشور افغانستان، آذربایجان، قـزاقستان، ترکمنستان، تاجیکستان، ازبکستان و قرقیزستان، به مرور با هدف ارتقای شرایط اقتصادی و تحقق توسعه پایدار، به آن پیوستند.

اهدای هزار عنوان کتاب به ۵ کتابخانه مشهد

هزار جلد کتاب به ۵ کتابخانه مدرسه و مسجد مشهد اهدا شد.هم زمان با هفته کتاب فرماندار مشهد و جمعی از مسئولان اداره کتابخانه ها و آموزش و پرورش، ضمن بازدید از ۲ کتابخانه مسجد و ۳کتابخانه مدرسه ۲۰۰ جلد کتاب به هر کتابخانه اهدا کردند.دبستان دخترانه جنت مدرسه راهنمایی دخترانه فضه و مدرسه راهنمایی پسرانه شهید اندرزگو مسجد ابوذر و مسجد امام خمینی(ره) ، مدرسه و مسجد هایی بود که کتاب به آن ها اهدا شد.